MEDIA DAILY: Sud odbio zahtjev Željke Markić za ispravak teksta jer omalovažava i vrijeđa autore i izdavača; Robert Frank imenovan vršiteljem dužnosti glavnog urednika Novog lista
Countries Croatia Latest MoM
0 340
Autor: ivanahorvatek
Općinski sud u Novom Zagrebu nepravomoćnom je presudom odbio tužbeni zahtjev Željke Markić da urednica internetskog izdanja Express.hr, izdavača 24 sata, objavi ispravak teksta “Milijuni Željke Markić – kako ih je zaradila”. Odlukom Uprave Novog lista, Robert Frank imenovan je danas vršiteljem dužnosti glavnog urednika Novog lista. Dobitnica Nobelove nagrade za mir, Aung San Suu Kyi, našla se na udaru kritika organizacija za zaštitu slobode govora zbog represivnih mjera koje njena vlada provodi prema neistomišljenicima.

Sud odbio zahtjev Željke Markić za ispravak teksta jer omalovažava i vrijeđa autore i izdavača

Članak Hine prenesen s portala vecernji.hr

Općinski sud u Novom Zagrebu nepravomoćnom je presudom odbio tužbeni zahtjev Željke Markić da urednica internetskog izdanja Express.hr, izdavača 24 sata, objavi ispravak teksta “Milijuni Željke Markić – kako ih je zaradila”

Općinski sud u Novom Zagrebu nepravomoćnom je presudom odbio tužbeni zahtjev Željke Markić da urednica internetskog izdanja Express.hr, izdavača 24 sata, objavi ispravak teksta “Milijuni Željke Markić – kako ih je zaradila” navodeći da taj ispravak nije u skladu s Zakonom o medijima jer sadrži “omalovažavajuće i uvredljive komentare uperene spram članka, izdavača i autora”. Željka Markić je u tužbenom zahtjevu tražila ispravak teksta objavljenog u kolovozu prošle godine navodeći kako je, između ostaloga, “žalostan primjer istinske zlouporabe novinarske profesije” te “da doslovno ništa od navedenog u predmetnom članku ne odgovara pravom stanju stvari”.

U tužbi je iznosila i svoje komentare i vrijednosne stavove o načinu rada i namjerama članka i novinara. Upravo ti stavovi u sadržaju teksta ispravka, kako se navodi u obrazloženju presude, prelaze zakonske ispravke objavljenih informacija.

“Citirani brojni zahtjevi predstavljaju omalovažavajuće i uvredljive komentare uperene spram članka, izdavača i autora članka. Navodi se ili implicira u pogledu članka u cjelini da je žalostan primjer istinske zlouporabe novinarske profesije, da članak u cjelini ne odgovara pravom stanju stvari te da su sadržaj, naslov i oprema članka neistiniti i senzacionalistički”, stoji u presudi.

Sudac Branko Holzer u presudi je naveo kako su zahtjevi Željke Markić protivni odredbi Zakona o medija po kojoj se informacija koja se ispravlja mora jasno navesti odnosno specificirati, dok je ona osporavala istinitost, valjanost i zlonamjernost članka u cjelini.

Osim toga, navodila je i da Express nisu ozbiljne novine, da su dramatizirali spekulacije, nisu provjeravali stanje te da nisu postupali u skladu sa minimumom profesionalne novinarske odgovornosti, ali i građanske pristojnosti. “Ovakvi navodi uopće ne idu za ispravljanjem informacija već se tiču moralnosti, stručnosti i etičnosti novinara, urednika i medija u cjelini što je suprotno svrsi instituta ispravka informacija. Pitanje nakane i stvarnih učinaka spornog članka i informacija te možebitnih povreda prava tužiteljice mogu biti predmetom postupka radi naknade štete od nakladnika, ali ne i postupka radi objave ispravka. Kako predmetni zahtjev nije bio sastavljen u skladu sa zakonom ne postoji niti obveza tuženice za njegovu objavu”, stoji u presudi.

Robert Frank imenovan vršiteljem dužnosti glavnog urednika Novog lista

Članak prenesen s portala novilist.hr

Pokušat ćemo raditi još zanimljivije, kreativnije, provokativnije i u konačnici kvalitetnije novine – rekao je Robert Frank nakon stupanja na dužnost

Odlukom Uprave Novog lista, Robert Frank imenovan je danas vršiteljem dužnosti glavnog urednika Novog lista.

Robert Frank novinarstvom se počeo baviti 1996. godine u riječkom dopisništvu Slobodne Dalmacije, potom je neko vrijeme proveo u Primorsko-goranskom Dnevniku, a onda je na poziv tadašnjeg glavnog urednika Novog lista Veljka Vičevića prešao u Novi list

gdje je, uz kraći period proveden u Jutarnjem listu, proveo najveći dio svoje novinarske i radne karijere. Od kolovoza 2015. godine, Frank je bio glasnogovornik i šef Odjela za odnose s javnošću Hrvatskog nogometnog kluba »Rijeka«. U svojoj karijeri najviše se bavio istraživačkim novinarstvom, a nedavno je, u izdanju »Profil Mozaika«, objavio dječji roman »Hej, ne želim odrasti«.

– Ova redakcija ima potencijala raditi još bolje novine. Nakon što snimim situaciju i napravim određene promjene, od 20. siječnja, kada planiramo izaći s novim »Novim listom«, sadržajno i grafički redizajniranim, pokušat ćemo raditi još zanimljivije, kreativnije, provokativnije i u konačnici kvalitetnije novine – rekao je Frank nakon stupanja na dužnost.

Mirotvorka koja guši slobodu govora

Članak prenesen s portala media.ba

Dobitnica Nobelove nagrade za mir, Aung San Suu Kyi, našla se na udaru kritika organizacija za zaštitu slobode govora zbog represivnih mjera koje njena vlada provodi prema neistomišljenicima. Iako je najavljivala kraj ere ograničene slobode izražavanja u Mijanmaru, kada je sa svojom demokratskom vladom došla na čelo te zemlje u aprilu prošle godine, Aung San Suu Kyi nastavlja zatvarati one koji ne misle kao ona, navodi se u novom izvještaju Guardiana. Mnogi su očekivali da će Suu Kyi i njena stranka, Nacionalna liga za demokratiju, čiji su mnogi članovi bivši politički zatvorenici, zaustaviti zatvaranja i progone koje omogućuju represivni zakoni prema kojima nije dopušteno kritikovanje vlasti. To se, međutim, nije desilo.

Iz mijanmarskog PEN-a kažu kako je od aprila prošle godine najmanje 38 osoba optuženo za online klevetu, najviše njih pod Članom 66D, Zakona o telekomunikacijama, kojeg je kreirala prethodna vladajuća vojna administracija. Slučajevi gonjena su postali toliko česti da je član spornog zakona postao predmet ismijavanja na Facebooku.

“Ako nam je neko dosadan, kažemo mu ‘Tužit ću te prema 66D’”, kaže Maung Saungkha, pjesnik i aktivista koji se zalaže za reformu zakona. Saungkha je proveo šest mjeseci u zatvoru nakon objavljivanja satirične pjesme zbog vrijeđanja bivšeg predsjednika Thein Seina.

“Čak i sada, vlada NLD-a, ukoliko misli da će nešto da ih uvrijedi, tuže onoga ko o njima piše na socijalnim medijima”, kaže aktivista.

Drugi aktivista Aung Win Hlaing, u zatvoru je proveo devet mjeseci jer je predsjednika Htina Kyawa, koji je blizak nobelovki, nazvao “idiotom” i “ludim”.

“Ovi ljudi nisu naviknuti na kritiku javnosti koja raste u demokratskim državama gdje je pravo na slobodu govora zagarantovano”, kaže Daniel Aguirre iz Međunarodne komisije pravnika.

“Pored toga, internet je prilična novina u Mijanmaru i pruža snažan glas ljudima za koje bi neki preferirali da ostane u tišini…”

Reporter Maung Maung Tun tužen je za klevetu u decembru jer je napisao članak koji kritikuje državne novine The Mirror.

“Uradio sam ispravnu stvar otkrivanjem istine o osobi koja je uradila nešto pogrešno. Ali je sada onaj koji je učinio ispravnu stvar optužen. Svijet je u potpunosti okrenut naopačke”, izjavio je reporter tada, piše Guardian.

Reputacija dobitnice Nobelove nagrade za mir i nagrade Saharov za slobodu mišljenja, ozbiljno je ugrožena i zbog sistemske diskriminacije Rohinja muslimana u Mijanmaru, za koje se često kaže kako su najugroženija manjina u svijetu. Krajem prošle godine, više dobitnika Nobelove nagrade uputilo je kritiku liderki Mijanmara za krvavo obračunavanje vojske sa Rohinja narodom, upozoravajući je na etničko čišćenje i zločine protiv čovječnosti. Otvoreno pismo upućeno UN-ovom Vijeću sigurnosti potpisalo je 23 aktivista, među kojima i Desmond Tutu i Malala Yousafzai, navodeći kako su vojne snage ubile hiljade osoba, uključujući i djecu, počinili silovanja, spalili kuće i mnoge civile samovoljno uhapsili.

Comments

comments

WordPress Image Lightbox