MEDIA DAILY: Društvo hrvatskih filmskih redatelja prekida suradnju s HRT-om; Zbog sudskih tužbi protiv novinara i medija 30 organizacija poziva na bojkot HRT-a
Countries Croatia Latest MoM
0 132
Autor: Fairpress
Društvo hrvatskih filmskih redatelja (DHFR) izvijestilo je da prekida odnos i suradnju s HRT-om kako bi potaklo spašavanje javnog servisa te se tako pridružuje udrugama civilnoga društva koje su izvijestile da do novinarskog prosvjeda 2. ožujka neće sudjelovati u HRT-ovom programu. Trideset udruga civilnog društva u ponedjeljak je izvijestilo da do novinarskog prosvjeda koji će se održati 2. ožujka 2019. pod nazivom ‘Novinarstvo ne damo!’ neće sudjelovati u programu HRT-a pojavljivanjem u HRT-ovom studiju ni davanjem izjava, a sve u znak podrške tuženim novinarima i medijima. Medijski tajkun blizak mađarskom premijeru Viktoru Orbanu izrazio je interes za kupnju zagrebačke lokalne Z1 televizije.

Društvo hrvatskih filmskih redatelja prekida suradnju s HRT-om

Članak Hine prenesen s portala index.hr

DRUŠTVO hrvatskih filmskih redatelja (DHFR) izvijestilo je da prekida odnos i suradnju s HRT-om kako bi potaklo spašavanje javnog servisa te se tako pridružuje udrugama civilnoga društva koje su izvijestile da do novinarskog prosvjeda 2. ožujka neće sudjelovati u HRT-ovom programu.

DHFR u priopćenju navodi kako tijekom Međunarodne konferencije o ženama u filmskoj industriji, koja se u njihovoj organizaciji održava 21. i 22. veljače, neće davati izjave HRT-u. Ovim prekidom odnosa pridružuju se udrugama civilnoga društva koje su izvijestile da do novinarskog prosvjeda 2. ožujka pod nazivom “Novinarstvo ne damo!” neće sudjelovati u programu HRT-a pojavljivanjem u njihovom studiju ni davanjem izjava.

“Neopisiva šteta”

“HRT sustavno unizuje položaj redateljica i redatelja, zakida na autorskim pravima, ne poštuje kvote neovisne produkcije, ne proizvodi sadržaje za djecu i mlade, čineći tako neopisivu štetu audiovizualnoj industriji i hrvatskoj kulturi u cjelini”, navodi se u priopćenju društva redatelja koje zastupa mišljenje da treba prekinuti odnose i suradnju s HRT-om kako bi se potaklo spašavanje javnoga servisa.

Dodaju kako je javni servis sustav u kojem se javnim novcem potiču izvrsnost i neovisna produkcija kao najkvalitetniji i najekonomičniji način proizvodnje, gledateljima se nude raznoliki europski i drugi sadržaji, sustavno se brine o nacionalnoj audiovizualnoj baštini te kako HRT u ovom trenutku ne djeluje kao javni servis te ga najžurnije treba vratiti u zakonske okvire.

Zbog sudskih tužbi protiv novinara i medija 30 organizacija poziva na bojkot HRT-a

Članak T.Ba./Hine prenesen s portala tportal.hr

Trideset udruga civilnog društva u ponedjeljak je izvijestilo da do novinarskog prosvjeda koji će se održati 2. ožujka 2019. pod nazivom ‘Novinarstvo ne damo!’ neće sudjelovati u programu HRT-a pojavljivanjem u HRT-ovom studiju ni davanjem izjava, a sve u znak podrške tuženim novinarima i medijima

‘Uz solidarnu podršku svim tuženim novinarima i medijima, kao i ostalim novinarima koji svakodnevno trpe pritiske i zastrašivanja, namjera našeg bojkota je ukazati na nakaradnost situacije u kojoj javni servis tuži medije i novinare koji izvještavaju kako se troši javni novac i time politikom zastrašivanja i pritisaka pokušava dodatno srozati medijske slobode u Hrvatskoj’, stoji u pismu koje ispred udruga potpisuje izvršna direktorica GONG-a Jelena Berković.

HRT je dosad podigao najmanje 36 tužbi, a ukupna visina traženih odštetnih zahtjeva javnog servisa približava se iznosu od 2,3 milijuna kuna.

‘Umjesto tužbama i pritiscima, ugled i neovisnost javnog servisa trebali bi se štititi podržavanjem novinara, poboljšanjem kvalitete programa i upravljanja te ostalim aktivnostima usmjerenima na zaštitu, a ne zatiranje slobode medija’, stoji u priopćenju 30 organizacija među kojima su HND, GONG, Kuća ljudskih prava, Documenta, Centar za mirovne studije itd.

‘Službeni je stav Europske federacije novinara da je HRT po razini neovisnosti najgori javni servis u Europi. Podizanje tužbi posebno je problematičan način trošenja novca poreznih obveznika i pretplatnika. Ovo je dosad nezabilježena praksa u djelovanju javnih servisa po kojoj smo nažalost već postali prepoznati u Euro-

pi’, poručile su organizacije.

Pozivaju sve koji se žele pridružiti bojkotu da to objave putem Facebook-a, Twittera (s oznakama #novinarstvonedamo i #povucitetuzbe) ili na službenim web stranicama.

Orban kreće i na hrvatske medije?

Članak Enisa Zebića prenesen s portala slobodnaevropa.org

Medijski tajkun blizak mađarskom premijeru Viktoru Orbanu izrazio je interes za kupnju zagrebačke lokalne Z1 televizije. Osobe iz krugova bliskih Orbanu već su kupile niz desnih medija u Sloveniji i Makedoniji. Z1 televizija deveta je po prihodima u Hrvatskoj, a njen najpoznatiji medijski proizvod je desničarska emisija “Bujica”.

Naime, na adresu direktora zagrebačke Z1 televizije stiglo je pred koji tjedan pismo namjere mađarskog medijskog tajkuna Petera Schatza sa najavom da želi preuzeti njihov većinski paket.

Mađarima su već dostavljeni podaci o poslovanju, a Schatz je zatražio tromjesečno ekskluzivno pravo na kupnju i najavio da će neka od njegovih tvrtki u tom roku poslati i obvezujuću ponudu.

Schatz i njegova kolegica iz Orbanovog kruga Agnes Adamik kupili su unazad dvije godine desnu Alfa TV i niz drugih desnih medija u Makedoniji, a sličan je scenarij napravljen i u Sloveniji pred parlamentarne izbore prošlog ljeta.

Mađarski poslovni ljudi bliski Orbanu i česti pobjednici na natječajima za državnu nabavu dokapitalizirali su više desnih medija bliskih Slovenskoj demokratskoj stranci Janeza Janše, a Orban je dvaput sudjelovao i na Janšinim izbornim skupovima.

“Mislim da je njegov motiv to što treba svakog saveznika na razini Europske unije, s obzirom da Mađarskoj, kao i Poljskoj, prijete europske sankcije. Njemu je zato važno dobiti čelnike drugih europskih država koji će na vijeću EU zaustaviti i blokirati takve inicijative”, kaže za Radio Slobodna Europa (RSE) novinar riječkog Novog lista Denis Romac.

Iako je bio relativni pobjednik prošlogodišnjih izbora, Janša nije uspio sastaviti vladu, dok desni slovenski mediji u vlasništvu ljudi iz Orbanovog kruga i dalje promoviraju Janšu i diskreditiraju njegove proeuropske političke oponente.

Što se tiče interesa za Z1 televiziju, Romac kaže kako je Orban zainteresiran za popravljanje slike o svojoj politici i u Hrvatskoj, pa da je ovo korak u tom smjeru.

“On na tom planu razmišlja šire – izvan mađarskih okvira. Ja mislim da on i u slučaju te jedne lokalne televizije pokušava iskoristiti njihovu infrastrukturu za ostvarivanje tog svog cilja”, ističe Romac.

Ako do posla dođe, hoće li se što mijenjati u programu Z1 televizije? Romac to baš i ne očekuje.

“Orban i krug ljudi koji mu pomaže u realizaciji njegovih propagandnih i političkih ciljeva na širem planu podržava upravo sličan programski profil medija, tako da zaista ne vjerujem da će u ovom slučaju biti bitnijih promjena”, navodi Romac.

Tjednik Nacional, koji je prvi o ovome izvijestio, kaže kako nije teško pretpostaviti što bi – u slučaju realizacije ovog posla – za hrvatsku političku scenu mogao značiti dodatni priljev novca Orbanovih ljudi u televiziju koja emitira emisiju koja ima značajan potencijal mobilizacije desničarskog miljea nesklonog premijeru Andreju Plenkoviću i ostalim političarima centra i ljevice.

Publicist i bivši diplomat Božo Kovačević u izjavi za RSE u ovom potezu Orbanovih ljudi vidi jasnu Orbanovu namjeru širenja utjecaja i preko mađarskih granica, i to u točno određena područja.

“Temeljem onoga što se inače zna o Orbanu – ako isključimo Makedoniju iz toga – jasno je da je njegova politika motivirana i namjerom da učvrsti svoj utjecaj u zemljama koje su nekada bile u okviru ‘Velike Mađarske’. Tu nema nikakve dvojbe. To su dijelovi Slovenije, Hrvatske, Srbije, Rumunjske i Slovačke i jedan mali dio Ukrajine. Sve je to nacrtano na mapi ‘Velike Mađarske’ koju Orban na svakim izborima dijeli na poleđini svojih predizbornih letaka”, kaže Kovačević.

Z1 televizija je u vlasništvu prodajnog lanca “Pevec” i sa 19 zaposlenih prošle je godine bila deveta TV kuća po prihodima u Hrvatskoj sa nešto preko milijun eura prihoda i 25.000 eura dobiti. U “Pevecu” na upit RSE o mađarskoj ponudi kažu da – nemaju komentara.

Comments

comments

WordPress Image Lightbox