MEDIA DAILY: Riječki suci osudili Index jer je objavio članak agencije Hina o Liniću; Preminuo poznati riječki novinar Vinko Peršić
Countries Croatia Latest MoM
0 224
Autor: Fairpress
Županijski sud u Rijeci prije dva mjeseca donio je odluku o žalbi na presudu u slučaju koji je Slavko Linić pokrenuo protiv Indexa zbog izvještaja o prosvjedu prenesenog s novinske agencije Hina “Policija u Rijeci uklonila transparent ‘Don Linić i njegovi poslušni egzekutori'”. U svom stanu u Rijeci preminuo je poznati riječki novinar i koncertni promotor Vinko Peršić. Podaci o nekoliko stotina njemačkih političara su se pojavili na Twitteru, navode njemački mediji.

Riječki suci osudili Index jer je objavio članak agencije Hina o Liniću

Članak prenesen s portala index.hr

ŽUPANIJSKI SUD u Rijeci prije dva mjeseca donio je odluku o žalbi na presudu u slučaju koji je Slavko Linić pokrenuo protiv Indexa zbog izvještaja o prosvjedu prenesenog s novinske agencije Hina “Policija u Rijeci uklonila transparent ‘Don Linić i njegovi poslušni egzekutori'”.

Za izvještavanje o prosvjedu protiv Linića, prvostupanjskom presudom Linić je izgubio tužbu protiv Indexa, no drugostupanjska presuda potpuno je suprotna.

Od izgubljene do dobivene tužbe – zbog članka prenesenog s Hine

22. studenog 2013. godine riječki Pokret otpora – Riječani protiv korupcije izvjesio je na pročelje zgrade u Ulici Ante Starčevića u Rijeci golem transparent s fotografijama deset osoba koje su prozvali za korupciju uz natpis “Don Linić i njegovi poslušni egzekutori”. Navedenu vijest s agencije HINA prenijela je većina hrvatskih medija.

No Linić je tužbu podigao samo protiv Indexa te tražio 50 tisuća kuna zbog povrede časti i ugleda. Također, tražio je od Indexa da ukloni članak jer je “članak izvor opasnosti od kojega mu prijeti pričinjavanje daljnje neimovinske štete povredom prava osobnosti”.

“Članak ne sadrži komentar, vrijednosni sud, niti osudu, niti podršku te u njemu nema mišljenja autora članka o tužitelju”, stajalo u prvostupanjskoj presudi koju je potpisala sutkinja Općinskog suda u Rijeci Ana Pirc i koja je odbacila Linićevu tužbu protiv Indexa.

No Županijski sud, odnosno vijeće sastavljeno od sudaca Helene Vlahov Kozomara, Milene Vukelić Margan i Ingrid Bučković, presudio je suprotno.

“Naime, ne radi se ni o kakvom izvješću s javnog skupa u smislu odredbe čl. 21. st. 4. alineja 1 ZM-a te čl. 2. Zakona o javnom okupljanju (,,Narodne novine“ broj 128/99, 90/05, 150/05, 82/11 i 78/12) da bi bio ispunjen zakonom propisani razlog za oslobođenje nakladnika od odgovornosti niti se radi () točnim činjenicama, odnosno činjenicama za koje je autor imao osnovani razlog povjerovati da su točne, što je daljnji razlog za ekskulpaciju iz čl. 21. st. 4. alineja 3. ZM-a. S obzirom na činjenicu da su narečene fotografije sastavni dio članka te zajedno s tekstom predstavljaju informaciju u smislu ZM-a, tuženik je bio dužan dokazati, sukladno odredbi čl. 21. st. 6. ZM—a da je takva informacija utemeljena na točnim činjenicama, što podrazumijeva dokazivanje da su navodi koji su izneseni o tužitelju točni.

Tuženik je bio dužan dokazati, sukladno odredbi čl. 21 st. 6 ZM-a da je takva informacija utemeljena na točnim činjenicama, što podrazumijeva dokazivanje da su navodi koji su izneseni o tužitelju točni.

Okolnost što je tuženik prenio vijest koju je prva objavila Agencija HINA ni na koji način ne umanjuje tuženikovu odgovornost za štetu koji je pretrpio tužitelj, jer svaki medije je dužan sukladno odredbi

članka 16. Zakona o medijima poštovati privatnost, dostojanstvo, ugled i čast građana”, stoji u dijelu obrazloženja Županijskog suda u Rijeci u kojem se dodaje da članak koji je objavila Hina ne sadrži fotografije snimljene na mjestu događaja te u naslovu ne prenosi tekst napisan na transparentu,za razliku od članka na Indexu.”

Šef HND-a: Presuda je protivna javnom interesu

“Nakladnik, u ovom slučaju Index, ne bi trebao odgovarati za eventualnu štetu koja je nastala objavom izvještaja s prosvjeda, a što je vrlo jasno uređeno Zakonom o medijima. Posebno jer je u ovom slučaju postojao javni interes za izvještaj s prosvjeda s obzirom na to da je u to vrijeme Slavko Linić bio aktualni član tadašnje vlade Zorana Milanovića kao ministar financija”, naglasio je Hrvoje Zovko, čelnik Hrvatskog novinarskog društva, govoreći o presudi koja je donesena protiv Indexa.

Kako je naglasio Zovko, čini se da je u ovom slučaj ipak riječ o osobnoj osveti bivšeg državnog dužnosnika Linića. “Činjenica da su inicijalnu vijest s Hine prenijeli i obradili ostali mediji, a ne samo Index, a da je Linić odlučio tužiti samo taj portal, pokazuje kako se radi o osobnoj osveti”, rekao je Zovko. Također, naglasio je apsurd kažnjavanja zbog izvještaja s prosvjeda.

“Presuda kojom se osporava izvještavanje s prosvjeda protiv članova vlade protivna je javnom interesu”, naglasio je na kraju Zovko.

Treba još jednom naglasiti kako je agencijska vijest o prosvjedu objavljena u većini hrvatskih medija, no Linić je tužio samo Index.

Preminuo poznati riječki novinar Vinko Peršić

Članak prenesen s portala tportal.hr

U svom stanu u Rijeci preminuo je poznati riječki novinar i koncertni promotor Vinko Peršić. U sjećanju će ostati njegovi intervjui s glazbenim i glumačkim zvijezdama

Umro je Vinko Peršić, poznati riječki novinar i koncertni promotor. Peršić je bio dugogodišnji stalni suradnik Novog lista, Kanala RI, kao i drugih medija, ali i nezaobilazan u organizaciji i promociji mnogih koncerata na riječkom području.

U sjećanju će ostati njegovi brojni intervjui s glazbenim i glumačkim zvijezdama jer gotovo nije bilo osobe iz svijeta show biznisa, medija, kulture i estrade koja ga nije poznavala ili barem čula za njega.

Mediji: Podaci nekoliko stotina nemačkih političara našli se na Tviteru

Članak FoNeta prenesen s portala rs.n1info.com

Podaci o nekoliko stotina nemačkih političara su se pojavili na Tviteru, navode nemački mediji.

Radi se o podacima i dokumentima vezanim za političare iz svih parlamentarnih stranaka, osim ekstremno desničarske Alternative za Nemačku.

Objavljeni su brojevi mobilnih telefona, adrese stanovanja, podaci o internoj partijskoj komunikaciji, računi, brojke vezane za kreditne kartice, ali se stiče utisak da se ne radi o politički osetljivim dokumentima.

Među objavljenim podacima su i broj telefaksa i imejl adresa nemačke kancelarke Angele Merkel i nekoliko pisama čiji je ona pošiljalac i primalac, javlja AP.

Kako prenosi, nema više detalja o podacima, niti o njihovoj autentičnosti.

Comments

comments

WordPress Image Lightbox