MEDIA DAILY: ‘HRT je prikrivao aferu s prodajom karata za Nogometno prvenstvo u Rusiji’; EU: Pratimo poštovanje slobode izražavanja na Zapadnom Balkanu
Countries Croatia Latest MoM
0 112
Autor: Fairpress
Ogranak Hrvatskog novinarskog društva (HND) na Hrvatskoj televiziji (HTV) u utorak se oglasio priopćenjem kojim se u ime novinara i ostalih zaposlenika ograđuje od, kako se ističe, svih afera koje u zadnje vrijeme potresaju javnu radioteleviziju, poput pokušaja preprodaje karata za Svjetsko nogometno prvenstvo, ali i sadržaja, načina izbora i iznosa plaćenog za projekt ‘Je li moglo drugačije’. Europska unija nastavit će pratiti posvećenost slobodi izražavanja na Zapadnom Balkanu, da pruža podršku zaštiti i promoviranju slobodnog, pluralističkog i profesionalnog medijskog okruženja i glasno će govoriti protiv restrikcija ove temeljne vrijednosti i protiv napada na medije i novinare. Poslije remija sa Rumunjskom izbornik Srbije Mladen Krstajić i kapetan Aleksandar Kolarov, odbili su poslije utakmice dati izjave za medijsku kuću.

‘HRT je prikrivao aferu s prodajom karata za Nogometno prvenstvo u Rusiji’

Članak V. P. P./Hine prenesen s portala tportal.hr

Ogranak Hrvatskog novinarskog društva (HND) na Hrvatskoj televiziji (HTV) u utorak se oglasio priopćenjem kojim se u ime novinara i ostalih zaposlenika ograđuje od, kako se ističe, svih afera koje u zadnje vrijeme potresaju javnu radioteleviziju, poput pokušaja preprodaje karata za Svjetsko nogometno prvenstvo, ali i sadržaja, načina izbora i iznosa plaćenog za projekt ‘Je li moglo drugačije’

Ogranak HND-a u priopćenju ocjenjuje kako je nedopustivo i nemoralno, ako se pokaže istinitim, da su djelatnici HRT-a sudjelovali u distribuciji ili preprodaji karata namijenjenih HRT-u, a ne odabranim pojedincima, te ako se takva praksa godinama ponavljala.

Netko mora snositi odgovornost za prikrivanje činjenica

‘Ako je točno da je naša ustanova tjednima, gotovo mjesecima prikrivala činjenice vezane uz aferu ‘karte’, kako pred nama, tako i pred građanima, te da su konkretne mjere, čini se, poduzete tek nakon što se afera pojavila u drugim medijima, netko za to mora snositi odgovornost’, ističe se u priopćenju koje je potpisala predsjednica Ogranka HND-a Sanja Mikleušević Pavić.

Ogranak i članovi HND-a ni na koji način nisu sudjelovali u odluci da se serijalima poput ‘Je li moglo drugačije’ koji, kako tvrde, opravdavaju grabež, korupciju i bezakonje, dodijeli više od pola milijuna kuna.

‘Neki od nas već godinama kući u kojoj rade nude projekte za dokumentarne filmove čija je cijena upravo simbolična, ali nismo dobili mogućnost da ih proizvedemo, dok se vanjskim suradnicima dubioznih ideja, čije se profesionalne biografije javno propituju, omogućila izdašna zarada. Mi, novinari HRT-a i članovi HND-a, izrazito se protivimo tome da se novac građana, od kojih su mnogi na socijalnom minimumu, ulaže u manipulativne i moralno upitne projekte’, ističe se u priopćenju.

Dodaje se kako o svemu što se događa na javnoj radioteleviziji članovi HND-a uglavnom i sami doznaju iz medija, svojim mišljenjem i stavovima ne mogu participirati u procesima koji se događaju na HRT-u, a njihova pozicija u odlučivanju ili uređivanju programa je posve marginalna.

‘Većina nas je u ovom poslu godinama, pa čak i desetljećima. Mi nismo proizvod ničijeg protekcionizma, ili političke volje. Naša se pozicija ne mijenja s promjenom vlasti. Pojave od kojih se ograđujemo jednako su nam nezamislive, nerazumljive i neprihvatljive kao i bilo kojem drugom građaninu koji svakodnevno zarađuje svoju plaću’ ističu i mole javnost da ih zbog situacije na HRT-u ne krivi kolektivno.

Konstelacije na HRT-u su proizvod zakona u kojima su sudjelovale sve dosadašnje vlasti i svima je odgovarala privilegirana manjina i većina, kojoj su, osim prava na govor, oduzeta i brojna druga prava.

‘Nipošto ne impliciramo da smo žrtve, ali jednako tako ne pristajemo na tezu da smo krivi’, navodi se u priopćenju u kojem se odgovorne za rad i transparentno funkcioniranje HRT-a još jednom poziva da se očituju o nalazima iz izvješća bivšeg Nadzornog odbora HRT-a za 2016., gdje je upozoreno na brojne nepravilnosti i

moguće nezakonitosti u radu i poslovanju HRT-a.

Serija koja je amnestirala Kutlu

Ogranak HND-a na HTV-u oglasio se nakon nedavne afere u kojem se komentatora Dragu Ćosića sumnjiči za preprodaju karata za SP u nogometu, ali i nakon medijskih napisa da je HRT producentskoj tvrtki Dinaten projekt platio čak 600.000 kuna za seriju ‘Je li moglo drugačije’, kojom je amnestiran pravomoćno osuđeni Miroslav Kutle, ali i cijela plejada važnih sudionika u privatizaciji 90-ih, u rasponu od Ivića Pašalića do Borislava Škegre.

Kako se u medijima navodilo, ta serija kojoj je producentica i scenaristica Ivana Kovač, javnosti poznatija kao nekadašnja novinarka HTV-a Ivana Šikić, bila je ugovorena krajem prošle godine, a prikazana u travnju ove godine.

No, vodstvo HRT-a uskraćivalo je preciznu informaciju o tome tko je točno predložio i odobrio nabavu te serije, koja je u međuvremenu skinuta s HRT-ove online platforme HRTi, gdje je neko vrijeme bila dostupna.

Tek naknadno je s HRT-a medijima stigao odgovor kako je sklapanje ugovora s Dinaten projektom d.o.o. vezano za seriju ‘Je li moglo drugačije”‘u ime programa HRT-a odabrao i predložio urednik programa Bruno Kovačević, a odobrio ravnatelj produkcije Jozo Barišić.

EU: Pratimo poštovanje slobode izražavanja na Zapadnom Balkanu

Članak FoNeta prenesen s portala uns.org.rs

Evropska unija nastaviće da prati posvećenost slobodi izražavanja na Zapadnom Balkanu, da pruža podršku zaštiti i promovisanju slobodnog, pluralističkog i profesionalnog medijskog okruženja i glasno će govoriti protiv restrikcija ove fundamentalne vrednosti i protiv napada na medije i novinare.

To se navodi u pismu koje je Medijskoj asocijaciji jugoistočne Evrope uputio šef odseka za Zapadni Balkan u Evropskoj službi za spoljne poslove Eduard Auer, u ime predsednika Evropskog saveta Donalda Tuska i predsednika Evropske komisije Žan Klod Junkera.

Pismo predstavlja odgovor na inicijativu Medijske asocijacije jugoistočne Evrope čelnicima Evropske unije, kojom je traženo jačanje monitoringa slobode medija na ovom područiju.

Auer u pismu navodi da su na samitu EU – Zapadni Balkan u Sofiji lideri Evropske unije i zemalja članica usvojili deklaraciju u kojoj je navedeno da „civilno društvo i mediji imaju ključnu ulogu u procesu demokratizacije“.

Šef odseka za Zapadni Balkan navodi da je poseban dokaz koliko je sloboda medija značajna za članice EU dat i u zaključcima Evropskog saveta u vezi sa procesom proširenja i stabilizacije, koji su usvojeni krajem juna ove godine.

U zaključcima se navodi da „situacija u pogledu slobode izražavanja i nezavisnosti medija i dalje predstavlja izrazito ozbiljan problem koji treba odlučno i efikasno rešiti kao prioritetno pitanje“.

Selektor i kapiten odbili da pričaju za SK

Članak Vladimira Vesića prenesen s portala rs.n1info.com

Posle remija sa Rumunijom selektor Mladen Krstajić i kapiten Aleksandar Kolarov, odbili su posle utakmice da daju izjave za našu medijsku kuću, što su u obavezi kao nosiocima TV prava.

Sport Klub kao nosilac prava za Ligu nacija na području Srbije i čitavog regiona, ima pravo da bira sagovornike od kojih će da uzme izjavu odmah po završetku meča. Između ostalih naš novinar Maja Todić htela je da razgovara sa selektorom Mladenom Krstajićem, Aleksandrom Kolarovim i Aleksandrom Mitrovićem. Međutim, dogovor nije ispoštovan od strane prve dvojice već samo od Mitrovića, strelca oba gola za Srbiju.

Zbog ovakvog odnosa prema nosiocu TV prava za Ligu nacija odluka redakcije Sport Kluba je da izjave selektora Mladena Krstajića i kapitena Aleksandra Kolarova posle utakmice sa Rumunijom ne budu prenesene.

Comments

comments

WordPress Image Lightbox