MEDIA DAILY: Pet dnevnih listova upozorava da su pod sustavnim pritiskom SDP-a; LA Times prodan za 500 milijuna dolara, plaćen u gotovini
Countries Croatia Latest MoM
0 397
Autor: Fairpress
Pet hrvatskih dnevnih listova – Novi list, Jutarnji list, Večernji list, Slobodna Dalmacija i Glas Istre -upozorili su članove Predsjedništva SDP-a da su u posljednja dva mjeseca izloženi “sustavnom i sve intenzivnijem pritisku SDP-a usmjerenom prema novinarima koji prate rad SDP-a, a zatim prema urednicima ne bi li se utjecalo na uređivačku politiku najvećih i nautjecajnijih medijskih kuća”. Televizijski Sos kanal, koji je prije više od dva desetljeća osnovao i sve ove godine bio na njegovom čelu Dragiša Kovačević, odlazi u povijest, ne dočekavši kraj desetogodišnjeg sudskog spora sa RATEL i REM, koji su mu na javnom natječau 2006. godine dodijelili neispravnu frekvenciju, što je presudno utjecalo na sudbinu ove televizije. Kirurg i biznismen Patrick Soon-Shiong, za 500 milijuna dolara je kupio “Los Angeles Times”, jedan od najuglednijih američkih dnevnika.

Pet dnevnih listova upozorava da su pod sustavnim pritiskom SDP-a

Članak prenesen s portala vijesti.hrt.hr

Pet hrvatskih dnevnih listova – Novi list, Jutarnji list, Večernji list, Slobodna Dalmacija i Glas Istre -upozorili su članove Predsjedništva SDP-a da su u posljednja dva mjeseca izloženi “sustavnom i sve intenzivnijem pritisku SDP-a usmjerenom prema novinarima koji prate rad SDP-a, a zatim prema urednicima ne bi li se utjecalo na uređivačku politiku najvećih i nautjecajnijih medijskih kuća”.

Kao najviše izvršno tijelo stranke morate biti svjesni da ovakva politika SDP-a predstavlja grubi nasrtaj na slobodu tiska i drugih sredstava priopćavanja zajamčenu u članku 38. Ustava. SDP provodi kampanju prema medijima baziranu na sustavnom slanju demantija na novinske članke o SDP-u. Pritom se grubo zloupotrebljavaju odredbe Zakona o medijima kojima se jamči pravo na ispravak informacije. Pravilo je, neovisno o tome kojoj redakciji SDP šalje dematnij te neovisno šalje li se na račun predsjednika stranke g. Davora Bernardića ili nekog od načelnika i gradonačelnika, da se u njemu ne navode činjenice koje bi novinar pogrešno naveo ili interpretirao, kao ni njihov ispravak, istaknuto je u pismu pod naslovom Odgovor redakcija na demantije SDP-a.

Dopisi koji iz SDP-a masovno stižu u novinske redakcije pod nazivom ‘demanti’ ili ‘ispravak informacije’ u najvećem broju slučajeva su, umjesto na činjenice, usmjereni na autore novinskih tekstova i pokušaje njihove profesionalne diskvalifikacije. Tako se članak koji nije po volji vodstva SDP-a paušalno ocjenjuje kao zbir ‘neistinitih i zlonamjernih konstrukcija na štetu SDP-a i predsjednika stranke osobno’.

U većini SDP-ovih reakcija ide se toliko daleko da se, bez ikakakvih argumenata tvrdi da je novinarima jedini cilj negativno pisanje o predsjedniku SDP-a, gospodinu Davoru Bernardiću i naštetiti SDP-u, navode mediji.

Budući da sve reakcije koje iz SDP-a stižu na adrese medijskih kuća najčešće imaju isti obrazac, proizlazi kako je u pozadini sustavna kampanja pritiska na medije s ciljem kreiranja uređivačke politike. U prvom redu se nastoji diskreditirati novinare koji prate SDP i to tako da ih se okarakterizira kao nestručne, pristrane i zlonamjerne, odnosno da im se prišiju osobine koje će poljuljati povjerenje njihovih urednika.

Članove Predsjedništva SDP-a podsjećaju da njihova stranka “ovakvim ponašanjem gazi temeljna demokratska načela i guši slobodu javne riječi”.

Trebate biti svjesni da će mediji unatoč tome i dalje pratiti SDP i izvještavati javnost o svemu što se u toj stranci događa. SDP je druga po snazi parlamentarna stranka, najveća u opoziciji, i sva previranja, unutarstranački sukobi, odnosi između pojedinih frakcija kao i stavovi članstva prema aktualnom vodstvu i predsjedniku SDP-a Davoru Bernardiću od javnog su interesa. Građani i birači imaju pravo znati kako SDP funkcionira iznutra, i to jednako kao i sadržaj politika SDP-a.

Javnost ima pravo znati i kakav je odnos SDP-a prema medijima, kakvim se sredstvima SDP služi ne bi li se ušutkali glasnici loših vijesti i utjecalo na uređivačke politike. Trebaju znati da je to onaj isti SDP koji kao sveti politički cilj proklamira slobodu izražavanja. Stranka

u kojoj se prijepodne pišu tekstovi potpore javnoj riječi i satiri, poslijepodne štanca demantije ne bi li ušutkali novinare koji pišu ono što stranci nije po volji.

Takva politika SDP-a je neiskrena, licemjerna i predstavlja obmanu birača. Posao novinara je da to detektiraju i razotkriju, a to će činiti i dalje unatoč demantijima i pritiscima iz SDP-a, ističu mediji.

Sos kanal odlazi u istoriju

Članak Foneta prenesen s portala nuns.rs

Televizijski Sos kanal, koji je pre više od dve decenije osnovao i sve ove godine bio na njegovom čelu Dragiša Kovačević, odlazi u istoriju, ne dočekavši kraj desetogodišnjeg sudskog spora sa RATEL i REM, koji su mu na javnom konkursu 2006. godine dodelili neispravnu frekvenciju, što je presudno uticalo na sudbinu ove televizije.

Kako je saopšteno, “ljubiteljima domaćeg sporta Sos kanal ostaje u sećanju kao prva autentična sportska televizija na Balkanu koja se bavila samo domaćim sportom”.

Izveštavala je sa utakmica u svim rangovima takmičenja, dajući isti značaj događanjima u saveznim ligama, kao i nadmetanjima u nižerazrednim, školskim i takozvanim “beton” ligama.

Samo u “Ligi budućih šampiona” i akcijama “Treniraj, budi zdrav”, “Trojkom protiv droge” i “Ne u dimu, već u timu”, učestvovalo je više od 100.000 dečaka i devojčica, od kojih je više desetina sportista izraslo u istinske asove srpskog sporta.

“Ponosan sam na sve ono što je Sos kanal, sam bez ičije pomoći, učinio na afirmaciji sprskog sporta, kao i brojnim edukativnim akcijama koje smo organizovali u prethodne 22 godine i Sos kanal s pravom učinili javnim servisom srpskog sporta”, izjavio je Dragiša Kovačević.

“Zahvalan sam kolegama sa kojima sam godinama sarađivao i gledaocima koji su nas sve ove godine pratili i podržavali”, naglasio je Kovačević, uveren da je ovakva televizija potrebna Srbiji, posebno sportovima koji su jedino publicitet imali na ovom kanalu.

Nova sportska televizija koja najavljuje da ce nastaviti tradiciju Sos kanala zvaće se Sos kanal plus, a direktror i glavni urednik biće nekadašnji novinar u sportskoj redakciji RTS i bivši pomoćnik ministra sporta Aleksandar Milutinović.

Kovačević se nada da će Sos kanal plus “umeti da iskoristi ogroman potencijal, imidž i reputaciju koju je Sos kanal stekao u srpskoj sportskoj javnosti, afirmišući sportski duh, zdravlje, talenat, znanje i lepo ponašanje”.

LA Times prodan za 500 miliona dolara, plaćen u gotovini

Članak prenesen s portala ba.n1info.com

Hirurg i biznismen Patrick Soon-Shiong, za 500 miliona dolara je kupio “Los Angeles Times”, jedan od najuglednijih američkih dnevnika.

U saopćenju kompanije “Tronc”, dosadašnjeg vlasnika američkog dnevnog lista, navodi se da je “Los Angeles Times”, koji izlazi već 136 godina, dobio novog vlasnika.

Potvrđeno je da je dnevnik kupila kompanija “Nant Capital” čiji vlasnik je milijarder Soon-Shiong.

U saopćenju se navodi da je “Nant Capital” za kupovinu “Los Angeles Timesa” platio 500 miliona dolara u gotovini.

Prema potpisanom ugovoru, novi vlasnik je stekao vlasništvo i nad još nekim manjim lokalnim medijskim kućama poput lista “The San Diego Union-Tribune”.

Soon-Shiong je nakon kupovine američkog dnevnika istakao da će nastaviti s tradicijom uspješnog novinarstva i u budućnosti.

“Los Angeles Times će nastaviti tradiciju nagrađivanog novinarstva”, rekao je novi vlasnik.

Naglasio je da ne planira unositi radikalne promjene u radu dnevnog lista.

Comments

comments

WordPress Image Lightbox