MEDIA DAILY: Novinari: Ne očekivati pomoć EU, mediji sami da se izbore; Murdoch kupuje CNN?; Novinari u Mjanmaru osuđeni zbog drona
Countries Croatia Latest MoM
0 273
Autor: Fairpress
Novinar i nekadašnji predsjednik Nezavisnog udruženja novinara Srbije (NUNS) Vukašin Obradović i glavni urednik antikorupcijskog sitea Pištaljka i predsjednik Udruženja novinara Srbije (UNS) Vladimir Radomirović složili su se u Novom danu da novinari u Srbiji moraju sami učiniti više kad je riječ o borbi za slobodu medija. Medijski mogul Rupert Murdoch razgovarao je dva puta sa izvršnim direktorom AT&T korporacije Randall Stephensonom tokom posljednjih šest mjeseci o mreži CNN. Sud u Mjanmaru osudio je dvojicu stranih novinara na dva mjeseca zatvora zbog toga što su bez dozvole navodili dron da leti iznad zgrade nacionalnog parlamenta, prenio je AP.

Novinari: Ne očekivati pomoć EU, mediji sami da se izbore

Članak prenesen s portala rs.n1info.com

Novinar i nekadašnji predsednik Nezavisnog udruženja novinara Srbije (NUNS) Vukašin Obradović i glavni urednik antikorupcijskog sajta Pištaljka i predsednik Udruženja novinara Srbije (UNS) Vladimir Radomirović složili su se u Novom danu da novinari u Srbiji moraju da sami učine više kad je reč o borbi za slobodu medija.

Predstavnici Grupe za slobodu medija iz Srbije na konferenciji Evropske unije (EU) o medijskim slobodama u Tirani, u znak protesta su tokom konferencije ustali sa sedišta i pokazali majice na kojima je pisalo “#EU do more”, zahtevajući tako da EU učini više za slobodu medija u Srbiji.

Komesar za proširenje Johanes Han je izjavio da su medijske slobode nešto o čemu EU neće pregovarati sa državama kandidatima za članstvo, odnosno da je to nešto što se podrazumeva – fundamentalna vrednost.

Vukašin Obradović kaže da je cilj bio da se skrene pažnja Uniji na jednu stvar – da se vrednosti koje važe u EU primenjuju i u Srbiji.

“Za nas je bilo važno da nas on čuje, mislim da je razumeo poruku. Mi smo takođe razumeli poruku da mi, novinari i medijski radnici u Srbiji, moramo da učinimo više u borbi za slobodu medija”, rekao je Obradović.

On dodaje da će Grupa, na sastanku sa premijerkom Anom Brnabić, izneti konkretne zahteve za poboljšanje medijske situacije, odnosno ono šta Vlada sa svoje strane treba da učini da bi se medijska situacija poboljšala.

“Mislimo da EU ne treba da bude licemerna i da drugačijom dioptrijom gleda stanje medijskih sloboda u Srbiji u odnosu na standarde koji važe u Uniji”, objašnjava Obradović.

Vladimir Radomirović kaže da je jedna od poruka skupa u Tirani da je bitno da se razvijaju novi biznis modeli medija i da moramo da se sami izborimo za bolje stanje u medijima i novinarskih prava.

“Ne treba da očekujemo veliku pomoć i podršku EU jer se i sama suočava sa teškom medijskom situacijom u nekim državama članicama, čak i gorom nego u Srbiji”, kaže on.

Radomirović tvrdi da u Tirani nije moglo da se čuje obuhvatna slika medijske situacije u Srbiji.

“Na skupu u Tirani nije bilo najvažnijih srpskih medija – RTS, RTV, Politika, Novosti, Danas. Ne treba da se čuje samo jedna strana, pogotovo ako je malobrojnija. Ako su iz svih ostalih zemalja bili pozvani svi javni servisi i velike novine nije bilo razloga da ne bude i predstavnici naših glavnih medija”, smatra on.

Radomirović navodi da su novinari u Srbiji obespravljeni i da su im plate ispod republičkog proseka.

“Oni ne mogu da se bore ni za sebe, za svoja prava.  Pritisci će biti onoliko jaki koliko su slabi novinari, bez garantovanih sindikalnih prava novinara nećemo imati ni slobodne medije”, ocenjuje on.

Obradović kaže da sadašnja vlast, kao i prethodne, gura medije u težak ekonomski položaj jer je tako lakše da se manipuliše.

“Zabeležen je drastičan rast napada na novinare u ovoj godini, kao i to da imamo nedoličan i neprihvatljiv odnos najviših predstavnika vlasti prema novinarima”, rekao je Obradović.

Radomirović ocenjuje da je struka propustila priliku da posle 5. oktobra 2000. godine napravi snažne medije.

O lokalnim medijima

Govoreći o lokalnim medijima, Radomirović podseća na predlog UNS-a o dva odsto izdvanja iz budžeta lokalnih samouprava za izveštavanje u javnom interesu i smatra da bi to ojačalo lokalne medije i stvorilo ih tamo gde ih nema.

“Han je rekao da je ta ideja logična i da će ispitati da li ju je moguće primeniti u Srbiji. Rekao je da mu je stalo do lokalnih medija i da zna koliko su oni bitni za razvoj demokratije”, kaže on.

Obradović kaže da je, na primeru Beograda, zakon na najgrublji način izvrgnut ruglu i da su ogromna sredstva podeljena medijima bliskim vlastma i “fantomskim” produkcijama.

“Imamo situaciju da je ideja projektnog finansiranja doživela potpuno izvrtanje od strane države i umesto to i malo para što je izdvojila država za očuvanje javnog interesa na lokalu je zloupotrebljeno. Važno je urediti mehanizam raspodele tih sredstava”, smatra Obradović koji ističe i neravnopravan položaj na tržištu kao bitan aspekt kad je reč o lokalnim medijima.

Radomirović kaže da UNS ima rešenje kako da se spreči zloupotreba sredstava, a to je da većinu u komisijama koje odlučuju o tome čine članovi reprezentativnih novinarskih i medijskih udruženja.

Obradović kaže da mora da postoji jasna politička volja, bar dok se ne donese nova medijska strategija, da se dosledno sporovodi postojeći zakon.

“Postojeći zakon, sa svim manjkavostima, je prižao mogućnost opstanka nekih medija. Sada imamo na delu katastrofičan scenario da na lokali opstaju samo transmisije političkih stranaka”, ocenio je Obradović.

Radomirović objašnjava da medijsku strategiju može da donese Vlada bez učešća novinarskih udruženja, ali ističe da je loše da ona bude usvojena bez učešća najvažnijih udruženja u zemlji.

Mardok kupuje Si-En-En?

Članak Tanjuga, izvor: b92, prenesen s portala uns.org.rs

Medijski mogul Rupert Mardok razgovarao je dva puta sa izvršnim direktorom ATandT korporacije Rendelom Stivensonom tokom poslednjih šest meseci o mreži Si-En-En. To javlja Rojters pozivajući se na informacije neimenovanih izvora upućenih u razgovore.

Prema tvrdnjama jednog neimenovanog izvora, 86-godišnji izvršni predsednik Tventi frst senčuri foksa izneo je ponudu o kupovini Si-En-En tokom oba razgovora, koja su vođena 16. maja i 8. avgusta, ali je Stivenson oba puta rekao da nije zainteresovan da proda Si-En-En.

Međutim, prema navodima drugog neimenovanog izvora, Mardok uopšte nije zainteresovan da postane vlasnik Si-En-En. Predstavnici Tventi frst senčuri foksa, ATendT, ali i vlasnik Si-En-En Tajm Vorner, nisu za sada davali komentare.

Sudbina Si-En-En ima veći politički značaj u SAD, s obzirom da ga je Donald Tramp u više navrata napadao zbog izveštavanja o njegovoj predizbornoj kamanji i radu administracije, dok je javno hvalio Mardokov Foks njuz.

Tokom predizborne kampanje, Tramp je obećao da će ako bude izabran za predsednika, njegovo ministarstvo pravosuđa sprečiti ATandT da kupi Tajm Vorner korporaciju.

Oktobra 2016. godine mediji su pisali da je američki telekomunikacijski gigant ATandT postigao dogovor o kupovini medijskog konglomerata Tajm Vorner, vlasnika kanala Si-En-En i HBO i filmskog studija Vorner Bros, prenoseći informaciju neimenovanog bankarskog izvora za 85,4 milijardi dolara.

Američko Ministarstvo pravosuđa preopručilo je ATendT da proda ili Dajarekt TV ili Tajm Vornerovu jedinci koja uklučuje Si-En-En, kako bi dobili dozvolu da nema monopolski položaj.

Ovo ne bi bio prvi put da Mardok pokušava da preuzme kontrolu nad Si-En-En, navodi Rojters. On je to prvi put pokušao za 80 milijardi dolara 2014. godine, ali Tajm Vorner tada nije prisao da proda Si-En-En. U SAD ne postoji zakon koji brani posedovanje dve kablovske merže, ali Federalna komisija za komunikacije brani vlasništvo nad dve televizijske mreže.

Novinari u Mjanmaru osuđeni zbog drona

Članak FoNeta prenesen s portala cenzolovka.rs

Sud u Mjanmaru osudio je dvojicu stranih novinara na dva meseca zatvora zbog toga što su bez dozvole navodili dron da leti iznad zgrade nacionalnog parlamenta, preneo je AP.

Lau Hon Meng iz Singapura i Mok Čoj Lin iz Malezije radili su za Radio televiziju Turske, kada su uhapšeni 27. oktobra u glavnom gradu Nejpjidu.

Na dva meseca zatvora osuđen je i Aung Naing So, koji je bio prevodilac novinarima, kao i njihov lokalni vozač Hla Tin.

Svima njima preti i dodatna kazna, jer su optuženi i za ilegalno unošenje drona u zemlju. Suđenje za to delo zakazano im je za 16. novembar.

Comments

comments

WordPress Image Lightbox